معرفی سایت الکسا برای نشان دادن رتبه و عملکرد سایت شما
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

سایت الکسا

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و سایت الکسا را معرفی کنیم تا بتوانید نتایج آنرا در سایت خود به کار گیرید. که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

 

معرفی سایت alexa

رتبه بندی صفحات وب  قبلا توسط گوگل و ابزار page rank آغاز شد که برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها و حتی صفحات مختلف هر پایگاه اینترنتی ، امتیازی بین ۰ تا ۱۰ داده می شد و سایت های با رنک بالاتر از مزایایی در موتور جستجوی گوگل برخوردار هستند و به نوعی اعتبار یک سایت یا وبلاگ محسوب میشود.
چند سالی است که سایت alexa.com اقدام به انتشار آمار و ارقامی برای رتبه بندی سایت ها و اخیرا برای وبلاگ ها نموده که قابلیت نمایش رتبه سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در بین سایت های یک کشور را دارا می باشد.
این سایت طی فعالیت های خود توانسته جایگاه مناسبی برایرتبه بندی پایگاه های اینترنتی اخذ و آمار قابل اعتمادی را ارائه دهد که کاربران معمولا برای نشان دادن اعتبار سایت خود ، از آمار خود در الکسا استفاده می کنند.
 
 
الکسا یکی از شرکتهای زیر مجموعه ی آمازون به شمار می رود که کار اصلی آن رنکینگ و رتبه بندی وب سایت هاست، سایت الکسا بر اساس میزان ترافیک مصرفی آنها است. به این معنی که متناسب با میزان پهنای باند مصرفی، رتبه سایت را مشخص می کند. رتبه ها از ۱ شروع شده و تا اعدادی حدود ۱۰ میلیون ادامه دارد.
در این سایت برعکس پیج رنک، هرچه عدد پایین تر باشد بهتر است. یعنی رتبه هایی که به یک نزدیکترند سایت هایی با میزان بازدید بیشتری هستند. البته ذکر این نکته لازم است که لزوما ترافیک سایت تابعی از تعداد بازدید نیست اما برای بدست آوردن یک تقریب معیار خوبی است.
سایت الکسا همانند سایتهای گوگل و یاهو دارای یک نوار ابزار مخصوص به خود است که کاربران می توانند با نصب آن، از امکانات سایت الکسا استفاده نمایند. نوار ابزار الکسا را از اینجا بر روی مرورگر خود نصب نمایید.
Toolbar
 
به مدیران سایت ها و وبلاگ ها پیشنهاد می شود که حتما از این نوار ابزار استفاده نمایند.
این سایت که با آدرس Alexa.com در دسترس است، بر پایه Toolbar معروفش استوار است و در صورت نبودن این تولبار و عدم استفاده ی کاربرانش از آن، تمام این برند مشهور و با ارزش، نیست و نابود می شود.
 

آنچه مسلم است ، اطلاعات ارائه شده در الکسا برای رتبه بندی، ۱۰۰درصد دقیق نیست اما این آمار یکی از معتبرترین رتبه بندی ها را در دنیای مجازی به خود اختصاص داده است.

روند رتبه بندی سایت ها در الکسا بیشتر بر اساس میزان بازدید هر سایت و میزان دسترسی کاربران اینترنت در بازه زمانی یک روزه به سایت شماست.

بطور مثال سایت گوگل با توجه به آمار بازدید بسیار بالایی که دارد رتبه ۱ الکسا را به خود اختصاص داده است.افرادی که کار طراحی وب سایت و سئو سایت انجام می دهند از سایت الکسا بسیار استفاده می کنند.

 

حال ببینیم الکسا چه اطلاعاتی از سایت ها به ما می دهد

 
برای اینکه از اطلاعات و رتبه سایت خود در الکسا مطلع شوید کافیست به این آدرس مراجعه کنید : http://www.alexa.com و در محل مربوط به جستجو، نام سایت یا وبلاگ خود را درج کنید تا چنانچه الکسا رتبه ای به آن اختصاص داده ، نمایش داده شود.
همچنین می توانید از آدرس مستقیم  : http://www.alexa.com/siteinfo  آمار مربوط به سایت خود را مشاهده کنید: (که به انتهای siteinfo ، آدرس سایت یا وبلاگ خود را درج کنید) در صفحه مربوطه رتبه جهانی سایت شما و رتبه کشوری و نیز تعداد لینک های سایت شما در بین سایت های دیگر قابل مشاهده می باشد. در بخش دیگری نیز آمارها و نمودارهای خاصی هم از میزان بازدید در بازه های زمانی متفاوت و پارامترهای دیگری با قابلیت مقایسه این آمار با سایت های دیگر گنجانده شده است.
 
 

رتبه جهانی سایت شما:

 بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، به سایت یا وبلاگ شما ، رتبه جهانی به شما تعلق می گیرد.
 

رتبه کشوری سایت شما: 

بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، از کشوری که بیشترین بازدید کننده را داشته اید (برای سایت های ایرانی ، مسلما کاربران ایرانی بیشترین ترافیک را روی سایت ها خواهند داشت) رتبه کشوری به شما تعلق می گیرد.
 

تعداد لینک ها:

 تعداد لینک های سایت شما در سایت ها و صفحات مختلف محاسبه می شود.
 
زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار ، به روز می کند.
 
امروزه آمار الکسا به نوعی اعتبار و نمایش دهنده آمار دسترسی کاربران به سایت ها تلقی شده و معمولا این رتبه بندی برای جذب تبلیغات هم کاربرد زیادی پیدا کرده است.
 
 

 برای الکسا مهمترین اطلاعات شامل:

الف. اطلاعات سایت: 

رتبه ترافیکی، تصاویر سایتها، لینکهایی که به سایت هدف می رسند و …

ب. لینکهای مرتبط:

 سایتها و محتوایی که شما در حال حاضر مشاهده می کنید، می باشد. الکسا از ابتدای سال ۱۹۹۶ در حال نفوذ در پهنای اینترنت است و بطور مستمر میزان اطلاعاتی را که گردآوری کرده است ، افزایش می دهد.
الکسا در حال حاضر ، ۶/۱ ترابایت اطلاعات (۱۶۰۰ گیگا بایت) را هر روز از طریق وب گردآوری می کند. هر برداشت تصویر گونه از وب، معمولا دو ماه به طول می انجامد.
الکسا ۵/۴ میلیارد صفحه را از ۱۶ میلیون سایت گردآوری می کند. برای دسترسی به اطلاعات بیکران الکسا در مورد وب، می توانید صفحه خدمات وب الکسا را مشاهده کنید. همچنین می توانید چانچه مایلید، وب سایت خود را نیز به الکسا معرفی کنید.
 
 

آنالیز alexa در  alexa:

سایت  الکسا را  در alexa  مورد بررسی قراردادیم و به نتایج زیر دست یافتیم:
 
1. رتبه سایت در جهان و کشور آمریکا به صورت زیر میباشد:
 
رتبه جهانی: 2191             رتبه کشوری(آمریکا): 2197
 
2.  متوسط بازدید روزانه از سایت الکسا: 275307
 
3. متوسط تعداد بازدید روزانه از صفحه http://www.alexa.com/siteinfo/alexa.com  در سایت الکسا:  773400
 
4. تعداد افرادی که از سایت الکسا در ماه پیش (june,2015 ) بازدید کرده اند:  6205888
 
5. تعداد بازدید از صفحه http://www.alexa.com/siteinfo/alexa.com در ماه پیش ( june,2015 ) در سایت الکسا:  23006876
 
6. بیشترین ملاقات کنندگان سایت الکسا از چه کشورهایی هستند؟
کشور درصد ملاقات کنندگان
آمریکا 22.2%
چین 9.4%
هند 6.5%
ایران 5.3%
آلمان 5.1%
 
7. مجموع سایت هایی که به alexa  لینک میدهند برابر 385782   میباشند.




:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: